17.4.2012

Kestettävä on



Ai, hei!
Mä oon Ruuti ja mun emäntä on toi Matonkude.





Mä vallotin viime keväänä tään mun perheeni.
En vaan ymmärrä miks.
Mä kun meinaan purin niitä minkä kerkesin.
Ja vaihdatin huushollin matot melkoisen tiuhaan.
Aika kummaa sakkia.

Mut kummallisin on toi mun emäntä.
Mä kattokaas nyttekkin poseeraan täs sen lankakopassa.
Eikä se aja mua pois.
Lapset se kyllä ajaa pois, jos ne tähän haluais tulla.
Mut sit taas,
niiden se antaa kyllä touhuta näitten kerien kanssa.
Ja mun se ei taas anna tehdä sitä.

Kummallinen.
Ei lainkaan meidän koirien käytöstapoja.

Ja mä kun vaan haluisin hiukan siirrellä keriä möyheempään järjestykseen.
Ei sit painais kylkee niin kipeesti.
Mut ei.




Ei anna.
Maata saan, kun oon hiljokseen.
Mut kannen nakkaa päälle heti,
jos mun koirajärkinen siisti järjestäminen ei lopu.
Ja mä en ymmärrä sitä.

Kansi on kiinni
eikä se ymmärrä ottaa kantta pois. 
Ei.
Ei, vaikka mä kuinka tuijottaisin ja anoisin kauniisti.
Kansi pysyy vaan korin päällä.





Ei se ymmärrä mua.
Enkä mä ymmärrä sitä.
On se merkillistä.
Ja mua kun väsyttäis niin.
Haluisin vaan nukkua.


Ei mun muu auta,
kuin mennä omaan pesään.
Onneks mä sain tään ihan omaks jo sillon viimekeväänä.
Tälläsen mä sain, kun vallotin noi mun kummalliset kaksjalkaset.






Joskus täällä lenteli joitain kummallisia palloja ja palikoita.
Onneks toi mun emätä oivalsi siirtää tään vihreen jakkaran mun pesäni suojaks.
On nyt ollu rauha nukkuakin.

Ja muuten.
Kohta mä täytän vuoden ja silloin leivotaan kakku.
Mä saan taas kermavaahtoa.
Oon mä vaan kattokaas niin vallottava.





Ja täytyy mun vielä se sanoa,
et on mun kyllä ihan hyvä olla,
vaikka nää kummallisia onkin.
Matonkude erityisesti.
Se on kattokaas vaan
 koiran emäntänsä kestettävä.
Tämmöstä tää on.
Koiranelämä.



16 kommenttia:

  1. Aivan ihana postaus jälleen! Meillä ei koira nuku lankakorissani, mutta kun illalla istahdan sohvalle käsitöitä tekemään, on kainalossa aina yksi terrieri! Onnea 1-vuotiaalle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa, siispä tuttua on sinullekin niin suloisen ihana itseppäisyys =D

      Poista
  2. Hei Ruuti!
    Sanoppas Matonkuteelle "puff"!
    Jospa emäntäsi tekisi sinulle jämälangoista simulle oman lankapetin ;)

    http://www.ravelry.com/patterns/library/hexapuff-lap-quilt

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. PUFF!
      Kiitti Nilla linkkivinkistä.
      Sen Matonkude varmaan ymmärtää, vaikkei se mua ymmärräkkään.
      Kummallinen.
      Terkuin Ruuti

      Poista
  3. Kummallinen emäntä, kun ei anna tutkia lanka korissa lankoja. Kivan oman pedin on kuiteskin sulle hommannut. Siareni koirat miettii varmaan samoja juttuja, on se Lankarulla omituinen kun ei saa neuleitten päällä nukkua. Puikotkin saattaa sohvalla olla ja siihenkään ei saa nousta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei oo koiranelämä aina herkkua.

      Poista
  4. Suloinen Ruuti <3 Meillä tykättäis kovasti aina loikoilla kankailla juur silloin kun niitä pitäis leikata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan ihania aputassuja sullakin siis =D
      Muutamat päällepäsmärit pitää pienelläkin työmaalla aina olla.

      Poista
  5. No ihan hieno peti on tuo jakkaran alla olevakin!! Ei kannata kiukutella. Pyydä siihen vaikka verhot, niin saat enemmän yksityisyyttä! :o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa, verhot. No, siihen saattais olla jotain sanomista jo isännälläkin :o)

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Ajoittain käy myös trombista =D

      Poista
  7. Moi, laitoin sinulle sähköpostiin viestiä siitä simpukkapeitosta.
    Voin lähettää sen ohjeen sinulle halutessasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana sinä!!
      Vastasin sähkäriin sulle jo =D

      Poista
    2. Moi, laitoin juuri ohjeen sähköpostiisi. Anteeksi, siitä tuli kovin pientä, kun kiireessä skannasin. Mutta jos omistat suurennuslasin, niin se voi auttaa :O)

      Poista
    3. Kiitos kovasti!!
      Suurennuslasia ei tarvita. Sain tulostettua sen A4 kokisena, joten hyvin näkee lukea.
      IIK, kohta mullakin lähtee värikästä koukulle =D

      Äläkä epäröi kysyä vastapalvelusta. Jos jossakin voin joskus auttaa, niin pyydä ihmeessä!!!

      Poista

Mukavaa kun jätit sanat käynnistäsi !