6.1.2012

Jos keskittyis vain yhteen

Jos mä sen tekisin,
että vain yhtä työtä kerrallaan ja ihan valmiiksi asti,
 niin olisin mä kyllä ihan joku toinen ihminen.
Olen mä tätä monen homman samanaikasta hosumista
 jo jonkun aikaan hokenut ja taivastellut lähimmilleni.
Niin et he kyl ovat asiast ihan loppuväsymiseen asti kuulleet.

Mut kun se homma on nyt niin,
 et mä vaan häärään niin paljon ja mun mieleeni tulee aina vaan uusia ideoit ja kokeiltavia asioita.
Sit niit pualvalmiit kertyykin jo suunnattomasti, eikä aika riitä mitenkään.

Mut mä olen oma itteni.
Ja juurkin ihan oma itteni olenki.
Ja mä saan olla juurkin semmonen.
Ja uskoks, et mä olen ihan hyvä semmonen.

Jotenkin mä olen tainnu päästä itteni kans näitten touhujeni niskanpääl asetumaan.
Ja semmoselt munst tuntuu.
Ja kun mä olen nyt tämän hianon oivalluksen tehny,
 ja varmaan jonkun aikaa sen muistankin,
mä taidan lopettaa kokonaan sen kamalan taivastelemisen.
Mua alkaa vähän itteenikin jo kyllästyttämään.
Kun ei se mihinkään muutu.
Ei se siit paremmaks taik valmiimmaks tul.
Niit pualvalmiit käsitöit ja muit kivoit askarteluit
 on äkkiseltään arvituna varmaan toistkymment ja niitten pääl viäl ne
 mikkä on tunkettu kaappii piiloon ettei muistaiskaan.

Ja kun mua seuraaval kerral omat pualvalmiit hommat kiukuttaa,
niin mä koitan muistuttaa itteäni,
et semmonen mä olen.
Ihan itteni lainen.
Hyvä juur semmosena.
Ja kaikki ne pualvalmiitkin on hyvii.
Kyl ne joku päivä viäl vois vaik valmistuukki.
Mut sitä mä en luppaa.
Nyt riittää vaan kun mä muistaisi
et mä istun nyt näitten
tekemättömien touhujen pääl vaan ihan rauhas.

Siin niit ny on
 oikkee kuvassakin.
Noittenkin pääl mä ny istun sit.
Tai voisin istuu,
jos ne olis penkil eikä kaapis.

2 kommenttia:

  1. Kiitos lukijakseni tulosta!:)
    Ja tervetuloa tänne mukaansa tempaavaan blogimaalmaan!!:))
    Näin se on...olemme semmosia kukin kuin olemme...;) Hauskaa sanailua!:))

    Istahda siis rauhassa puolvalmiitten töittesi päälle..;)Täälläkin semmosia löytyy...;D

    "Nähdään" taas!:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Marge. Nähdään taas sormenpäittemme välityksellä! ;)

    VastaaPoista

Mukavaa kun jätit sanat käynnistäsi !